Newsletter

Tilmeld dig nu og sikre dig fordele!

Flere rejseinfos

Rejseafbestillingsforsikringer

Forsikring

„Mig sker der ikke noget…“ Vi ønsker naturligvis, at alle vores gæster kan nyde deres ferie uden problemer af nogen art, men desværre oplever vi tit, at der bliver sparet på de forkerte steder, især når det kommer til rejseforsikringer. Og når uheldet opstår, er det for sent. Derfor er vores råd: Det er bedst at være på den sikre side!

Hvilken forsikring har jeg brug for?

Du kan vælge mellem afbestillingsforsikring (inklusiv rejseafbrydelses-forsikring) og allround-rejseforsikring. Forsikringsselskabet hedder HanseMerkur Reiseversicherung AB, et af de markedsførende tyske rejseforsikringsselskaber med mere end 46 års erfaring.

Hvordan gør jeg krav på den erstatning, som min afbestillingsforsikring gør mig berettiget til?

Har hovedanmelderen afbestilt en rejsedeltager, får hovedanmelderen tilsendt en ny regning (regning for afbestilling), hvoraf afbestillingsomkostningernes størrelse fremgår. Hvis der er blevet tegnet en afbestillingsforsikring for den pågældende rejsedeltager, og grunden til afbestillingen er erstatningsberettiget (se under forsikringsbetingelser), skal du henvende dig til rejseforsikringsselskabet HanseMerkur(og IKKE til os) med det policenummer, som du har fået, for at få erstatning. Policenummeret er det samme som rejsebekræftelsens nummer. Forsikringsselskabets kontaktdata finder du på forsikringspolicen. Forsikringsselskabet kan også fortælle dig, hvilke dokumenter, du skal indsende for at få erstatningen udbetalt (f.eks. kopi af forsikringsbeviset, afbestillingsbekræftelse, lægeattest).
OBS! Skadestilfælde skal anmeldes til forsikringen omgående.

  Afbestillingsforsikring Allround-rejseforsikring
Rejseafbestillingsforsikring
Feriegaranti (rejseafbrydelses-forsikring)
Rejse-sygeforsikring (kun ved udlandsrejser)
Nødforsikring
Bagageforsikring

Forsikringspræmie* Afbestillingsforsikring Allround-rejseforsikring
Op til 750 kr. pr. person   59 kr.   89 kr.
Op til 1500 kr. pr. person 115 kr. 159 kr.
Op til 2250 kr. pr. person 159 kr. 219 kr.
Op til 3750 kr. pr. person 209 kr. 265 kr.
Op til 5250 kr. pr. person 295 kr. 369 kr.
Op til 7500 kr. pr. person 369 kr. 445 kr.
Op til 11.250 kr. pr. person 489 kr. 565 kr.
Op til 15.000 kr. pr. person 715 kr. 715 kr.
* afhængig af rejsens pris

Afbestillings- og rejseafbrydelses-forsikringens ydelser

  • Syg inden rejsen? Afbestillingsbeskyttelse hjælper dig! Sygdom er den mest almindelige grund til at aflyse en rejse. Du bør under alle omstændigheder forsikre dig mod denne og andre risici for at undgå at betale dyre afbestillingsomkostninger.
  • Din mor er kommet ud for en ulykke derhjemme? Rejseafbrydelses-forsikringen refunderer ekstra omkostninger til hjemtransport og ikke benyttede rejseydelser.

Allround-rejseforsikringens ekstra ydelser

  • 40 graders feber kl. 0 om natten? En Rejsesygeforsikringen dækker dine udgifter til behandling hhv. hjemtransport.
  • Hvor finder man den rigtige lokale læge? Allround-rejseforsikringen hjælper dig døgnet rundt.
  • Bagagen er bortkommet? Bagageforsikring refundere dig den aktuelle værdi.
Så du kan virkelig læne dig tilbage og slappe af: før, under og efter din rejse.
Book din rejseforsikring direkte i bookingprocessen!

Vigtig info (læs igennem før du tegner forsikring)

Denne servicebeskrivelse gengiver kun uddrag af forsikringens indhold. De fuldstændige forsikringsbetingelser, herunder reglerne for selvrisiko og alle yderligere vigtige informationer, kan findes på Forsikringspolice (PDF).

Forsikringen kan kun bookes af personer, der har fast bopæl i Danmark.

Yderligere informationer omkring forsikringen fås direkte hos HanseMerkur på info-telefonnummeret +45 3848 9484.

Skadesanmeldelser behandles på engelsk.

Babyer

For babyer (t.o.m. 24 måneder ved rejsens start) kan der ikke bookes forsikring gennem os. Hvis der er ønske om forsikring, skal forsikringen tegnes på egen hånd (ikke muligt gennem os).

Bestillingsfrist

Forsikringen skal bookes straks ved booking af rejsen, dog senest 30 dage før rejsens start. Hvis bookingen sker inden for 30 dage før rejsens start, er det kun muligt at booke forsikringen på bookingdagen for rejsen, senest dog indenfor de næste tre arbejdsdage.